Leon Slob, mede-eigenaar
Bakkerij van der Grijn

Blind vertrouwen op advies bij verzuimbegeleiding

2 augustus 2023

De plus voor Bakkerij van der Grijn in de samenwerking:

  • Persoonlijk
  • Vakbekwaam
  • Uitstekende begeleiding bij langdurig zieken

De lekkerste taartjes, mooie gebakjes en een groot assortiment vers brood: wie bij één van de tien winkels van Bakkerij van der Grijn in de vitrines kijkt, begint spontaan te watertanden. Maar ook in supermarkten en zorginstellingen kun je de verse producten uit de Groot-Ammerse bakkerij vinden. Het familiebedrijf is in 1950 opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de regio met circa 190 medewerkers, waarvan een groot deel parttimers. Zo’n 60 medewerkers werken in de bakkerij, de rest staat in één van de tien winkels.

“Met bijna 200 medewerkers is er altijd wel iemand ziek”, vertelt mede-eigenaar Leon Slob. “Gelukkig werk ik voor de verzuimbegeleiding al jaren heel goed samen met VerzuimPreventPlus. Het contact is persoonlijk en duidelijk. Als ik ook maar half twijfel, kan ik gerust bellen. En wat zo bijzonder is: het zijn allemaal bekenden. Ik hoef alleen maar mijn voornaam te noemen en ze weten al om welk dossier het gaat.”

Actief meedenken

Een groot pluspunt in de samenwerking vindt Leon dat VerzuimPreventPlus zijn bedrijf snapt. “Ze komen hierdoor ook zelf met dingen. Wat ik bijvoorbeeld heel goed vind, is dat ze aan de bel trekken als iemand vaker ziek is dan gemiddeld. Soms heb ik daar een verklaring voor, maar als ik het zelf niet weet, komen ze direct met suggesties. Ze stellen dan bijvoorbeeld voor dat de verzuimbegeleider even bij de medewerker op huisbezoek gaat om te kijken hoe het gaat.”

Gelukkig heeft Bakkerij van der Grijn vooral te maken met kort verzuim, maar helaas zijn er ook enkele medewerkers langdurig ziek geweest. “Het gaat dan niet per se om medewerkers die richting de grens van twee jaar gaan, maar ze zijn toch langere tijd afwezig. Het is fijn dat VerzuimPreventPlus me op die dossiers ook goed kan ontzorgen. Zo had ik bijvoorbeeld laatst een vraag wat een zieke medewerker wel en niet mag doen in zijn vrije tijd. De casemanagers hebben echt kennis van zaken en geven dan goed advies. Ik vertrouw ze daar volledig op.”

“Als ik ook maar half twijfel, kan ik gerust bellen. En wat zo bijzonder is: het zijn allemaal bekenden. Ik hoef alleen maar mijn voornaam te noemen en ze weten al om welk dossier het gaat.”

Direct ziekmelden, ook in de nacht

Tot voor kort was Leon zelf verantwoordelijk voor de ziekmeldingen. Onlangs is er een HR-medewerker begonnen om onder andere dit proces van hem over te nemen. Dit maakt het voor Leon een stuk makkelijker, net als dat het proces van ziekmelden via VerzuimPreventPlus steeds eenvoudiger werkt. “Wij werken dag en nacht, dus het gebeurt ook wel eens dat iemand in de nacht moet worden ziekgemeld. De ervaring leert dat je dat direct moet doen, anders vergeet je het in de waan van de dag. Dat ging vroeger via een e-mail, maar nu kunnen we het direct in het nieuwe verzuimsysteem zetten. Dat is heel prettig en voorkomt dat we vergeten om medewerkers ziek te melden.”

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. Wij ondersteunen je graag!

Bel ons:


0184 49 68 04

Of mail naar:

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. We ondersteunen je graag!

Bel ons:
Of mail naar:


info@verzuimpreventplus.nl

Waar kunnen we je verder mee helpen?

Meer klantverhalen

  • "De mensen van VerzuimPreventPlus zijn niet alleen deskundig, maar verliezen ook de menselijke kant niet uit het oog."

    Hanneke Middeldorp, HR-manager

    Zusss

    Lees het hele verhaal

  • "Wat ik heel goed vind aan VerzuimPreventPlus, is dat ze aan de bel trekken als iemand vaker ziek is dan gemiddeld

    Leon Slob, mede-eigenaar

    Bakkerij van der Grijn

    Lees het hele verhaal

  • "Ik heb nog nooit een medewerker live ontmoet, maar toch heb ik het gevoel alsof ik iedereen persoonlijk ken."

    Anne Pouw, HR Consultant

    Itris

    Lees het hele verhaal