Anne Pouw, HR Consultant
Itris

Sparren alsof het je directe collega is

21 juni 2023

De plus voor Itris in de samenwerking:

  • Persoonlijke benadering
  • VerzuimPreventPlus weet waar het over gaat
  • Leren van de ervaring

Meldt een huurder schade en moet dit direct verholpen worden door een aannemer? Grote kans dat de woningbouwcorporatie dit regelt via de IT-oplossing van Itris. Zij bedienen ruim zeventig woningbouwcorporaties in Nederland met hun totaalpakket. Itris ondersteunt bij het inrichten van een efficiënte bedrijfsvoering en biedt onder andere oplossingen voor de financiële component van het innen van de huur.

HR Consultant Anne Pouw verzorgt sinds 2020 alle HR-zaken voor de circa tachtig medewerkers. Voor de verzuimbegeleiding werkt Itris al geruime tijd samen met VerzuimPreventPlus. “Ik heb nog nooit een medewerker live ontmoet, maar toch heb ik het gevoel alsof ik iedereen persoonlijk ken. Ik hoef niet eens meer te zeggen dat ik van Itris ben. Bij andere arbodiensten waar ik mee heb samengewerkt gaat dat totaal anders. Daar moet je bijna je klantnummer intikken, willen ze weten waar het over gaat.”

Ontzorgen op ieder gebied

Anne ziet er dan ook nooit tegenop om contact te zoeken met VerzuimPreventPlus als een medewerker afwezig is door ziekte. “Het contact is altijd heel relaxed en toegankelijk. Ook bij complexe zaken waar bijvoorbeeld iemand ziek uit dienst gaat, zijn ze goed bereikbaar en checken continu of alles duidelijk is. Je bent dan samen aan het sparren om het dossier compleet te maken. Je casemanager voelt op zo’n moment dan ook bijna als een collega.” Dit gevoel wordt voor Anne versterkt door het feit dat de medewerkers van VerzuimPreventPlus ook hun kwetsbare kant durven te tonen. “Ze zijn de eerste om het aan te geven als dingen tijdelijk even niet lekker lopen, bijvoorbeeld met het nieuwe verzuimsysteem. De medewerkers zijn dan ook oprecht geïnteresseerd in wat ik daar als klant van vind. Dat vind ik verfrissend.”

Als medewerkers kortdurend afwezig zijn, krijgt Anne vanuit de verzuimbegeleider een update hoe het met ze gaat. “Ik word daarin echt ontzorgd door VerzuimPreventPlus, maar ook bij de langdurig zieken kan ik erop vertrouwen dat het goedkomt. Zij stellen de stukken op die nodig zijn voor de Wet verbetering poortwachter en bewaken de termijnen. Ze zijn in control en dat is prettig.”

“VerzuimPreventPlus heeft een bak aan ervaring die de medewerkers ook graag delen. Ze vertellen waar je op moet letten bij een casus, waar de bedrijfsarts voor is en welke rol je als werkgever moet pakken.”

Leren van VerzuimPreventPlus

Naast dat Anne ontzorgt wordt, leert ze ook veel van de medewerkers van VerzuimPreventPlus. “Ze hebben een bak aan ervaring die ze ook graag delen. Ze vertellen waar je op moet letten bij een casus, waar de bedrijfsarts voor is en welke rol je als werkgever moet pakken. Hierdoor heb ik bij een volgende casus direct al minder vragen. En hun Zuid-Hollandse nuchterheid is ook prettig. Ze zeggen bijvoorbeeld wel eens dat ik best iets strenger mag zijn. Bijvoorbeeld dat je als werkgever prima kan eisen dat een medewerker op gesprek komt; wij betalen de persoon in kwestie immers nog steeds. Het is fijn om af en toe die spiegel voorgehouden te krijgen.”

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. Wij ondersteunen je graag!

Bel ons:


0184 49 68 04

Of mail naar:

Mogen wij je helpen?

Neem contact op met ons team. We ondersteunen je graag!

Bel ons:
Of mail naar:


info@verzuimpreventplus.nl

Waar kunnen we je verder mee helpen?

Meer klantverhalen

  • "Er werd met ons meegedacht vanuit de praktijk en onze medewerkers hebben praktische tips gekregen. Dat maakt dat we nu een resultaat hebben liggen waar we echt mee verder kunnen."

    Jaap de Keizer jr. Directeur

    Keizer Unitbouw

    Lees het hele verhaal

  • "De mensen van VerzuimPreventPlus zijn niet alleen deskundig, maar verliezen ook de menselijke kant niet uit het oog."

    Hanneke Middeldorp, HR-manager

    Zusss

    Lees het hele verhaal

  • "Wat ik heel goed vind aan VerzuimPreventPlus, is dat ze aan de bel trekken als iemand vaker ziek is dan gemiddeld."

    Leon Slob, mede-eigenaar

    Bakkerij van der Grijn

    Lees het hele verhaal